Hermes Newspaper, ediţie specială (numărul 6)
15.04.2024
Varianta prescurtată, mai jos:
Cuprins
1. Introducere
2. Un târg sau mai mult de atât?
Introducere
Salutare! Sunt Marcus Konrad, redactorul
revistei "Hermes Newspaper", şi doresc ca în acest număr special să scriu despre
Târgul Regional "Primăvara Firmelor de Exerciţiu", eveniment care a avut loc la
Colegiul Economic "Virgil Madgearu". Ceea ce doresc prin acest articol este să
vă aduc la cunoştinţă că liceul nostru participă în diverse evenimente
tematice, care ajută la dezvoltarea elevilor, când vine vorba de administrarea
unei firme sau achiziţiile pe care le au de făcut. Vă doresc lectură plăcută!
Un târg sau mai mult de atât?
În data de 27.03.2024 am fost prezent la Târgul Regional "Primăvara Firmelor de Exerciţiu", care s-a ţinut la Colegiul Economic "Virgil Madgearu".
Faţă de anul trecut când am participat la alt târg, anul acesta am putut observa multe firme noi de exerciţiu, ceea ce înseamnă că lumea este dornică de a învăţa ce este business-ul.Liceul nostru a venit alături de trei firme, fiecare având specificul ei:
Hermes Garden Events-crearea de evenimente
Miguel's Nachos-comercializarea chips-urilor
Bussy Juice-comercializare de sucuri natural
Toate
aceste trei firme sunt coordonate de domnul profesor Marian Banu.

Prima impresie a fost de îmbulzeală, datorită
spaţiului mic, însă, am rămas surprins de modificările pe care fiecare dintre
cele trei societăţi le-a adus în materie de imagine şi materiale promoţionale.
Spre exemplu, Hermes Garden a achiziţionat o hologramă şi o mascotă, care le-ar
putea aduce mai mulţi clienţi. Pe de altă parte, Miguel's
Nachos le
oferă clienţilor fideli un breloc gravat cu numele lor. Bussy Juice nu s-a
dezvoltat foarte mult, preluând însă câte un element de la fiecare firmă
menţionată mai devreme.
Am realizat un interviu alături de Mario Stroe, CEO
Hermes Garden, pentru a afla mai multe detalii despre modificările pe care
le-au adus, cât şi despre următorul concurs la care vor participa în America,
în aproximativ două săptămâni:
Am observat noutăţi la standul vostru. Cu ce ne impresionaţi în acest an?
-Anul acesta am decis să reîmprospătăm standul cu două ventilatoare ce proiectează spotul nostru publicitar, şi am mai făcut modificări minore, ce ţin de decoraţiuni şi materiale promoţionale.
Ce părere ai despre acest concurs la care participi?
-Concursul este în regulă, ca toate celelate de până
acum, însă singura parte nefericită a fost că nu am avut destul loc la stand,
şi am stat toţi destul de înghesuiţi.
Consideri că puteaţi face mai mult pentru a ieşi în evidenţă?
-Sunt de părere că am fi putut face mai mult. Acum nu
mă refer doar la prezentare, însa puteam fi mai organizaţi.
Cine se ocupă de design şi de materialele promoţionale?
-În mare parte eu, dar şi părerea celorlalţi colegi din
echipă contează! Eu vin cu toate conceptele şi ideile, iar ceilalţi doar spun
părerea lor şi îmi comunică dacă trebuie ceva modificat.
Cum crezi că va fi în America? Veniţi cu Premiul I acasă?
-Sunt sigur că în America o să fie mult mai bine. Suntem pregătiţi, cu engleza învăţată şi cu materiale reuşite.
Pentru că nu ştiam prea multe detalii despre firma
Bussy Juice, m-am hotărât să-i iau un interviu şi Mariei Lorena, care se ocupă
cu design-ul firmei:
Cu ce se ocupă mai exact firma voastră?
-Firma noastră, Bussy Juice se mândreşte cu vânzarea
sucurilor de fructe 100% naturale.
La achiziţionarea mai multor produse, clienţii primesc ceva la schimb?
-Ne bucurăm să oferim cumpărătorilor reduceri speciale
şi materiale promoţionale inedite, precum şi gume, creioane, pixuri şi
ochelari.
Ţi-ai dori să schimbi ceva la firma voastră, din punct de vedere al design-ului sau al produselor?
-În acest moment, ne concentrăm pe îmbunătăţirea
catalogului şi prezentării noastre.
Ce premiu crezi că veţi câştiga în America? Aveţi emoţii pentru acest concurs, care se anunţă a fi unul important pentru liceul nostru?
-Pentru concursul din America, am făcut o schimbare
totală! Am creat cataloage noi în limba engleză, prezentări captivante, flyere şi broşuri atractive. Chiar dacă nu
voi fi prezentă acolo, am încredere în colegii mei care vor da tot ce au mai
bun pentru firma noastră. Sper să obţinem locul I la stand sau la materiale
promoţionale. Sunt emoţionată pentru colegii mei, dar sunt sigură că ne vor
face mândri!

După ce întreprinderile şi-au mai vândut mărfurile iar
juriul a trecut pe la fiecare pentru a-i nota, a venit momentul pentru a afla
ce rezultate au primit firmele noastre. Aşadar, punctajul este următorul:
- Hermes Garden S.R.L – Premiul pentru
competiţia "Cel mai bun catalog".
- FE Bussy Juice – Premiu pentru
competiţia "Cel mai bun slogan şi siglă", şi Premiul I la acest concurs al
firmelor de exerciţiu.
- FE
Miguel's
Nachos S.R.L – Diplomă de participare.
Pentru a afla mai multe detalii despre ce
urmează să se întâmple în America cât şi despre rezultatele pe care firmele
dumnealui le-a luat, m-am gândit să-l întreb pe domnul profesor Marian Banu
următoarele:
Ce părere aveţi despre premiile luate miercuri la concurs?
-Se putea mai mult! Reflectă munca lor, şi
consider că sunt pregătiţi pentru concursul ce va avea loc în America.
Cum aţi ajuns să participaţi la concurs în America?
-Este poveste lungă! Am mai participat şi în 2019, însă sunt animate criteria de selecţie. Participarea la un târg internaţional, altul decât cel din America plus târgurile naţionale, plus, am trimis un eseu ca la admitere şi am aşteptat să fim selectaţi.
Selecţia se face an de an?
-Da, se face an de an. Se începe prin octombrie şi rezultatul se anunţă în ianuarie sau februarie, de aceea, şi timpul pentru a lua bilete este foarte scurt.
Cu ce premiu credeţi că vă întoarceţi de la acel concurs?